До початку масштабного транспортного колапсу залишаються лічені дні. Наприкінці цього тижня відбудеться перекриття Шулявського шляхопроводу – рух буде організовано прилеглими вулицями. Втім, кияни на чолі з автором альтернативного, значно дешевшого та технічно оптимальнішого, проекту трирівневої розв’язки продовжують активну боротьбу за проведення архітектурного конкурсу. Обраний же міською владою проект обійдеться у понад 1 млрд грн.
Захмарна вартість: за дружніми зв’язками Кличка?
Будівельні роботи триватимуть 17, 5 місяців, а загальна вартість затвердженого проекту сягає понад 830 млн грн. Проте ця сума може значно збільшитися в ході робіт. А пов’язано це із передбаченим у затвердженому проекті знесенням цеху заводу “Більшовик”.
“На час прийняття цього рішення замовник даного проекту не узгодив майнові питання з генкерівництвом заводу “Більшовик”, а звичайною передачею майна тут не обійтись. А закладені на це близько 100 млн грн в результаті тут не вистачить – доведеться місту його придбати за сучасною ринковою ціною, яка наразі сягає 500 – 600 млн”, – зазначає транспортний інженер Віктор Петрук, автор альтернативного проекту – трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем.
Варто відзначити, що альтернативний проект Віктора Петрука, який вподобали десятки тисяч киян, підписавши відповідну петицію, і значно дешевший обраного, і кращий за технічними показниками. Пропускна спроможність його трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем більше на 25 % і розрахована не на 15 тисяч машин, як у затвердженому варіанті, а на 19, 5. При цьому, даний проект не передбачає жодних знесень розташованих поруч будівель.
“Ще на початку обговорень реконструкції цієї транспортної розв’язки стало відомо про зв’язок між Віталієм Кличко із власником забудовника, що виконуватиме роботи. Вони разом навіть здійснюють перельоти на одному літаку. Тож не виключно, що рішення приймалося взагалі, не враховуючи головні належні критерії”, – підкреслює Олександр Федоренко, голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка “Рідна країна”.
Чимало киян також вважають нераціональним будувати розв’язку за такою зависокою ціною.
КМДА ігнорує переобирання проекту на конкурсі: справа дійшла до суду
За результатами транспортного моделювання, затверджений столичною адміністрацією проект був визнаний найгіршим за техніко-економічними показниками з усіх варіантів, які виносились на розгляд.
” Адміністрація панічно боїться фахової думки. Віталій Кличко особисто двічі нам давав публічні обіцянки в минулому році про залучення німецьких експертів, був навіть затверджений перелік – вони готові були приїхати і вибрати найкращий проект. Але їх так і не запросили і мер прийняв одноосібне рішення на користь чотририлисника. Нині ж КМДА взагалі не виходить на діалог, незважаючи на наші запрошення – відбувається закритий розгляд технічних проектів. Обраний проект розв’язки був затверджений без проведення конкурсу, який має відбуватися в обов’язковому порядку – а це є пряме порушення законодавства”, – відзначає транспортний інженер Віктор Петрук, автор альтернативного проекту – трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем.
За словами Віктора Петрука, наразі підготовлене оптимальне модельоване і прораховане технічне рішення, яке дозволило б облаштувати на Шулявці тимчасове регульоване перехрестя і провести архітектурний конкурс.
“Найважливішими критеріями мають бути питання вартості об’єкту і забезпечення для мешканців столиці якомога зручнішого та оптимальнішого рух транспорту. А для цього обов’язково потрібно ретельно розглянути усі запропоновані варіанти і обрати той, що дійсно відповідатиме цим умовам”, – говорить Олександр Федоренко, голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка “Рідна країна”.
Саме проведення конкурсу і стало головною вимогою у судовому позові ініціативної групи. Як підкреслила представник ініціативної групи Ірина Головатенко, якщо впродовж минулих кількох місяців тривав поточний період, то на наступному засіданні вже має відбутися розгляд справи по суті.