Ситуація, яка склалась довкола ЖК «Мега-Сіті», змушує задуматись про адекватність столичної влади по відношенню до будівництва в місті. На початок 2018 року портал Domik.ua склав актуальний перелік незаконних новобудов столиці. Вибір об’єктів і їх групування проведені на основі офіційних даних електронного містобудівного кадастру Київської міської державної адміністрації. До цього переліку увійшло 67 об’єктів на різних стадіях будівництва. Будемо сподіватись, що до кінця 2018 року хоч деякі з них змінили свій статус і сьогодні люди, які вклали кошти, не залишились ні з чим. Але проблема не лише в обманутих інвесторах.
В даній про проблемі можна виділити два аспекти, які показують, що саме столична влада винна в ситуації, яка склалася сьогодні на ринку нерухомості.
- Інфраструктура
На етапі будівництва існують питання, без вирішення яких розпочинати роботи принципово заборонено. Велика кількість забудовників сьогодні замість того, щоб збудувати дошкільний заклад освіти і передати його у підпорядкування міста, відкривають приватний, який коштує на рівні швейцарського інтернату. На жаль, на етапі продажу про це інвесторів не попереджають і в кінцевому результаті маємо ситуацію, яка склалась, наприклад, для мешканців будинку поблизу проспекту Лобановського, 4. Будівельна компанія, яка займається забудовою мікрорайону, зобов’язалась крім власних багатоповерхівок, збудувати дитячий садочок. Розпочали зводити ДНЗ ще у 2009 році, проте через невиконання забудовником вимог, будівництво припинили і поновили на прохання мешканців аж в 2016 році. Сьогодні на місці обіцяного держзакладу приватний садочок «Кудрявський» і коштує 15 тис грн. в місяць + стільки ж потрібно заплатити при вступі, виходить 195 тис грн. в рік за навчання.
Це ж стосується і парковки, і підключення до міських комунікацій, які через навантаження і розкрадання коштів на ремонт постійно виходять з ладу.
- Виділення землі
Важко повірити, що в міській раді сьогодні чесно обирають кому виділяти землю для будівництва. Зараз утворилось міцне лобі щодо цього питання і сподіватись на те, що депутати оберуть найчеснішого і найкращого забудовника в наших інтересах не варто. Досі рішення з цих питань виносили виключно виходячи з інтересів кишень влади. Цікаво нагадати, що Кличко йшов на посаду з обіцянками навести лад в обліку земельних ділянок і створити зрозумілу містобудівну документацію, яка б забезпечила чесні і зрозумілі правила для інвесторів. Натомість, більшість незаконних будівель часів Черновецького-Попова узаконили та продовжили видавати земельні ділянки вже відомим способом.
Сьогодні незаконними визнають будівлі з різних причин: це і нецільове призначення ділянки, і неможливість під’єднання до міських комунікацій, і невідповідний клас будівництва.
Мені, як киянину, який щодня пересувається містом і помічає де, що і як будують, незрозуміло чому ці проблеми влада виявляє тоді, коли люди починають нести забудовнику гроші, а будівельники вже реалізували більшість проекту? Чи столичні чиновники спеціально сліпнуть, коли справа стосується закону і інтересів киян?
Блог Олександра Федоренка