Демонополізація медіаолігархату можлива, якщо всього-на-всього слідувати чинному законодавству. Виявляється, якщо лише виконати пункт 3 Статті 8 Закону України «Про телебачення та радіомовлення», монополія зникне:

Один суб’єкт господарювання може мати лише  одну  ліцензію
на  наземне  ефірне  мовлення  у  кожному територіальному сегменті
телерадіоінформаційного  ринку  –  загальнонаціональному  (на  всю
територію  України),  регіональному (на окремий регіон,  область),
місцевому (на окремий населений пункт або групу населених пунктів,
що можуть розглядатися як компактне територіальне утворення).

Наголошую – один суб‘єкт господарювання може мати ЛИШЕ ОДНУ ЛІЦЕНЗІЮ на мовлення.

 Не менш важливим є реальний аналіз прозорості структури власності, адже склалася цікава ситуація: ніхто з власників медіа компаній не приховує існування олігархічних медіагруп та причетності до них.

Рінат Ахметов (Медіагрупа Україна) – ТРК «Україна», НЛО TV, Футбол 1,2, «Донбас», Телеканал «34», «Сигма», «Індиго», Багатофункціональна прес-студія «Сьогодні Мультимедіа».

Ігор Коломойський («1+1 Media») – 1+1, УНІАН, 2+2, бігуді, плюс-плюс,  ТСН, ТЕТ.

Дмитро Фірташ, Сергій Льовочкін (Inter Media Group) – Інтер, НТН, zoom, Мега, К1, К2.

Віктор Пінчук (StarLightMedia)- СТБ, ICTV, Новий канал, М1, М2.

Сьогодні всі в країні знають кому належать і хто керує основними медіамонополіями в країні. Всі, крім Національної ради з питань телебачення і радіомовлення та Антимонопольного комітету, який по факту цю монополію охороняє, хоч згідно з тією ж статтею 8 пунктом 2 він має здійснювати «Контроль    за    дотриманням   суб’єктами   інформаційної діяльності законодавства про  захист  економічної  конкуренції  та недопущення ними недобросовісної конкуренції здійснюють відповідно до своїх повноважень органи Антимонопольного комітету України».

 Сьогодні кандидати в президенти опинились далеко не в рівних умовах. Якщо ти не обслуговуєш інтереси медійних олігархів, майданчик для спілкування з виборцями для вас закритий.

Отож, для того, щоб зліквідувати олігархат в країні, потрібно зліквідувати медіаолігархат в ЗМІ. Лише таким чином ми зможемо не дати можливості фінансовим групам зомбувати інформаційно громадян України та нав’язувати виборцям своїх кандидатів.

Блог Миколи Томенка