Рішення влади про підвищення вартості проїзду в столичному громадському транспорті до 8 гривень викликало масовий сплеск обурень серед містян. Серед озвучених міською владою причин – таке рішення пов’язане з підвищенням ціни на електроенергію, паливо та витратні матеріали, а також із браком водіїв у підземці та наземному транспорті, у зв’язку із низькою зарплатою, яку влада має згодом підвищити. Але всі ці причини експерти назвали нахабною брехнею. Мовляв, гроші до кишені хочуть покласти нечисті на руку чиновники та їх посіпаки.

Обґрунтування має базуватися на фактах

Людей вразили не тільки вдвічі підняті тарифи, а й те, що вони так і не почули жодних конкретних обґрунтованих фактів та кошторисів, плану розподілу отриманих після 14 липня коштів чи то переліку оновленого у майбутньому транспорту.

“Якщо проаналізувати аргументи Кличка та його команди стосовно майбутнього підвищення вартості проїзду, ми повертаємося у минуле. Так само розмито і без жодної конкретики казали під час чергового зростання тарифів і Попов, і Омельченко, – зауважує Олександр Федоренко, голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка “Рідна Країна”. – Та от тільки тоді представники теперішньої міської влади судилися, протестували проти подібних рішень попередників, аби не страждали малозабезпечені верстви населення. Однак, зараз мовчать і вони, і опозиційний БЮТ”.

Про обов’язкову наявність конкретної аргументації кажуть і експерти. Економічне обґрунтування підвищення тарифу має бути розраховане згідно із наказом Міністерства транспорту №1175 “Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту”.

Кількість перевезених людей має базуватися на даних, підсумованих за інформацією, зібраною у квитково-облікових листах, які щодня мають вести водії.

Пільговиків мають рахувати

Окреме місце у даній темі займає категорія пільговиків. Кількість перевезених людей, що підпадають під низку категорій із правом на безкоштовний проїзд, теж має рахуватися. Ці дані знадобляться і для реальних підрахунків компенсації перевізнику, і задля створення об’єктивної картини в рамках монетизації пільг на проїзд для населення – відповідну Постанову Кабмін підписав в березні цього року.

Та все ж, про монетизацію пільгового проїзду в дії казати ще зарано.

Так, наприклад, органи місцевого самоврядування Львова на сьогоднішній день мають для цього виділити близько 300 мільйонів гривень.