Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 6 червня №668 у столиці підвищені тарифи по квартплаті та обслуговуванню прибудинкової території для будинків комунальної власності до 6,43 гривні за 1 квадратний метр, залежно від районної комунальної керуючої компанії.
Таким чином тарифи для киян київська влада підвищила вдвічі, попри обіцянку, про яку заявляв в ефірі «Радіо Свобода» від 30 травня 2015р Київський міський голова Віталій Кличко: «Єдиний тариф, на який впливає Київська влада – це квартплата. Розуміючи, що – велике навантаження на соціально незахищені верстви населення, цей тариф міська влада не підвищувала і не буде підвищувати».
В черговий раз обіцянка Київської влади залишилась обіцянкою.
В розпорядженні наголошується, що своїм рішенням влада ставить за мету запровадження тарифів на економічно обгрунтованому рівні та надання послуг населенню на належному рівні. Нові тарифи, за словами столичної влади, «дозволять подолати збитковість надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, покращити якість обслуговування населення та призведе до економії бюджетних коштів завдяки відсутності необхідності у виділенні дотації з бюджету на покриття різниці в тарифах».
Давайте спробуємо розібратися.
Небагато цифр: нові тарифи передбачені для 8 327 будинків, при тому, що житловий фонд Києва нараховує майже 11 тисяч багатоповерхових житлових будинків. Середній розмір тарифу для них складе 6,43 грн. за кв.м., до підвищення він становив 3-5 гривень. На словах як би все виглядає не так страшно, і влада міста заспокоює киян, що заплатять вони не набагато більше, а натомість якість послуг значно покращиться.
Про якість послуг, які надаються ЖЕКами не може бути і речі, оскільки якість роботи й надання послуг відверто залишає бажати бути кращими. Киянам щодня приходиться боротися з бездіяльністю ЖЕКів, у частині прибирання сходових клітин, обслуговування ліфтів, вивозу сміття, утримання прибудинкових територій.
Варто зазначити, що на сьогодні обсяг послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються споживачам, повинен відповідати структурі, періодичності та строкам надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим розпорядженням КМДА № 307 від 05.03.2011 «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій». Відповідно до встановлених норм ЖЕК зобов’язаний робити вологе прибирання сходових площадок і маршів перших 3-х поверхів щоденно крім вихідних та святкових днів, тощо.
Зазначеним вище розпорядженням також встановлені вимоги до якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Так, за кожний день порушення переліку і періодичності робіт з прибирання прибудинкової території, прибирання сходових клітин плата має бути зменшена на 3,3 відсотка, але не більше від суми витрат, врахованих в структурі тарифу, та фактично отриманих від споживачів коштів. Ознайомтесь з даним розпорядженням і ви дізнаєтесь про свої права багато цікавого.
Що робити киянам?
Самий ефективний спосіб боротьби із ЖЕКами в даній ситуації – звернення до районної керуючої компанії або в службу 15-51.
Як показує практика, якщо нагадувати про недоліки дій або бездіяльності ЖЕКів хоча би один раз в день від одного під’їзду, покращення будуть, хоча й не миттєво. Але після двох – трьох тижнів систематичних звернень в службу 15-51 хоча би від декількох під’їздів щодня (паралельно, бажано дублювати в керуючу компанію вашого району) результат перевершить ваші сподівання (ефект буде).
Ми всі розуміємо, що встановлені з радянських часів стандарти обслуговування вимагають радикальних реформ, як і вся комунальна система в цілому, тому за останні роки ми й маємо ситуацію, коли ЖЕКи працюють «з-під палиці», роблячи все «на авось» або просто ігнорують свою роботу.
На жаль так буде продовжуватися й надалі, якщо люди самі нарешті не почнуть вимагати найкраще, що належить їм по закону.
Маю сподівання, що з підняттям вдвічі тарифів на квартплату, кияни більше стануть цікавиться тим, куди підуть їх кошти.
Блог Павла Аніськовича