Чим ближче 20 травня 2024 року, тим більше в російських ЗМІ радісних очікувань щодо так званого «нелегітимного статусу» Президента України. Це виглядає очікувано, хоч і смішно, бо з часів Революції Гідності на росії вважається «єдиним легітимним» лише Янукович. Саме його привезли в Білорусь, щоб після захоплення Києва «за 3 дні» повернути на посаду.

Проте, цей план російської орди військового злочинця Путіна провалили відвага, героїзм і мужність українців. Тож нині, з подачі Медведчука та інших слуг Путіна, почав розкручуватися інший проект – про так звану нелегітимність влади з 21 травня 2024 року. І якщо мета посіпак Путіна, які втекли з України, очевидна, то активна риторика на користь цього російського сценарію депутатів Верховної Ради, толерантно кажучи, дивна. Особливо відзначу безапеляційну заяву екс-Голови Верховної Ради Разумкова на «5 каналі», що «чітко прописано в Конституції» про виконання функцій Президента Головою Верховної Ради з 21 травня 2024 року. Звісно, після цього Разумков і ті, хто «науково» підтвердили саме такий сценарій Путіна -Медведчука стали головними героями російських пропагандистів та їхніх змі.

Тепер коротко про конституційні приписи організації державної влади в Україні, про які знають мої студенти першого курсу, що вивчають «Конституційне право України».

Нагадаю, що в Україні діє принцип неперервності влади.

Саме тому стаття 108 Конституції України чітко зазначає:

«Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України.

Голова Верховної Ради України у відповідності з приписами статті 112 МОЖЕ виконувати обовʼязки Президента України лише в разі дострокового припинення повноважень Президента.

Виключний перелік підстав та механізм дострокового припинення повноважень Президента викладено у 108, 109, 110 та 111 статтях Основного Закону України. Там є відставка, неспроможність виконання своїх повноважень за станом здоровʼя, усунення з поста в порядку імпічменту і смерть. І там точно немає норми про закінчення 5-річного терміну перебування на посаді. Про особливості правового режиму воєнного стану тут навіть не розписую.

Але найстрашніше в ідеї тимчасового Президента для України з 21 травня 2024 року інше:

у відповідності з вимогою статті 112 Конституції України Голова Верховної Ради України в період виконання ним обовʼязків Президента України не може здійснювати повноваження передбачені пунктами 2, 6-8, 10-13, 22, 24, 25, 27, 28 статті 106 Конституції України. Тобто із 30 пунктів повноважень Президента України, визначених у статті 106, Голова Верховної Ради на посаді тимчасового Президента НЕ МОЖЕ здійснювати 13 пунктів вищезгаданих повноважень.

Тобто, якщо згідно ідеї медведчука-разумкова і К. з 21 травня 2024 року повноваження Президента України бути виконувати Голова Верховної Ради України, то він не зможе :

– вносить кадрові подання, включно з посадами Міністра оборони, Міністра закордонних справ, Генерального прокурора, суддів Конституційного суду…;

– присвоювати вищі військові звання…;

– нагороджувати державними нагородами…

Отож у мене, як в громадянина і українця вимога, передовсім до депутатів, які під час війни не бідують за наші бюджетні мільярди стати нарешті державними діячами, а не політиками!

І нагадаю, щоб у партійних діячів менше чисалися язики, треба нарешті скасувати бюджетне фінансування партій і передати мільярди гривень платників податків на ЗСУ, а не на партійний піар. Мою петицію з цього приводу Ви ще встигнете підписати

Блог Миколи Томенка