Тисячі киян і досі пам’ятають 1, 5-річну епопею реконструкції Шулявської розв’язки, яка багатьом здавалася просто нескінченою: люди вимушені були годинами діставатися роботи об’їзними шляхами. В результаті столиця отримала лише частину від обіцяної картинки – довгоочікуваний з’їзд, що нарешті позбавив би водіїв від набридлого простоювання у пробках, так і не був побудований. Втім, незважаючи на виникнення небезпечної коронавірусної епідемії, мер Києва Віталій Кличко все одно має у планах продовжити багатомільойнні роботи на Шулявці, вартість яких і так вже зросла удвічі з моменту початку реконструкції. Разом з цим, зростуть і витрати – за словами експертів, сума збільшиться на 500 млн. 

Сума завищена в рази, та Кличко хоче продовжувати

В офіційній заяві на сайті КМДА зазначено, що столичний голова обіцяє до літа завершити всі роботи з будівництва Шулявського шляхопроводу та з’їздів із нього.

А це означає, що з бюджету міста ще “втечуть” десятки, а то і сотні мільйонів. Кошторис скандального будівництва Шулявського мосту невпинно зростав впродовж всього періоду ремонтних робіт. На сьогодні кількість виділених коштів вже фактично вдвічі перевищила початкову вартість, заявлену у тендері – з 595 млн грн вартість шаленими темпами збільшилася до 1,2 млрд. Та, як вдалося дізнатися Знай.ua, невдовзі кінцева вартість проекту офіційно має зрости до 1,7 млрд.

“Сумнозвісний Шулявський міст, вартість якого вже тричі зростала, вже частково відкрився – проспектом Перемоги, одним з головних напрямків, можна їздити. А добудова другої обіцяної Кличком частини розв’язки, що передбачає знесення цеху “Більшовика”, наразі не на часі. У той час, коли Україна потерпає від коронавірусу, ці кошти краще направити на забезпечення київських лікарень, бо, якщо не подолаємо цей вірус, не буде кому користуватися мостом”, – зазначає голова київської міської партійної організації “Рідна країна” Олександр Федоренко.

Правоохоронні органи долучилися до цієї справи ще навесні минулого року. Першим приводом стали викриті незаконні махінації однієї з фірм екснардепа Максима Микитася, з яким Віталію Кличку приписують давню дружбу. І саме компанія з орбіти Микитася ТОВ “Північно-український будівельний альянс” у сумнівний спосіб виграла тендер на ремонт Шулявського мосту.

Апофеозом цієї історії є те, що після того, як Кличко дізнався про розслідування навколо афери з реконструкції шляхопроводу, він вирішив виплатити Микитасю 100% суми по реконструкції – це 598,5 млн грн.

“На тлі низки повідомлень в пресі про різноманітні факти присутньої корупційної складової, однозначно краще було б ці кошти направити на боротьбу з епідемією. Якщо вони не будуть перенаправлені, то тоді, мабуть, ці критичні публікації щодо розкрадання бюджетних коштів на будівництві цього мосту мають рацію. Найголовніше – це люди, а не мости”, – підкреслює Олександр Федоренко.